Вівторок, 2024-05-14, 2:56 AM

Уроки, школа і не тільки

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог уроків

Головна » Статті » Образотворче мистецтво

Урок образотворчого мистецтва 1 клас

Мета:

  • ознайомлювати учнів із трьома основними кольорами та їх похідними; ознайомлювати з поняттями «спектральне коло», «основний колір», «змішаний колір»;
  • навчати відтворювати необхідний колір змішуванням основних кольорів; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати кольори;
  • розвивати дрібну моторику руки; стимулювати розвиток допитливості; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу.

Обладнання:  репродукції картин відомих художників, альбом для малювання; простий олівець; гумка; фарби — гуаш або акварель; пензлі № 4, 6; ємність для води; серветки для витирання рук і пензлів; палітра.

Хід уроку

I.       Організаційний момент

II.      Актуалізація опорних знань

  1. Бесіда:
  • Які кольори ви знаєте?
  • Як ви вважаєте, які кольори є найважливішими на Землі?
  • Які кольори переважають на Землі? Чому?
  • Які матеріали та інструменти знадобляться для малювання фарбами?

III.    Вивчення нового матеріалу

  1. Слово вчителя:
  • Любі першокласники у нас біда, діти старших класів сплутали всі фарби у веселки: бо у ЧНастуся, СДаринка  і ЖОксанка  весь час сперечалися і не помітили, як сплутали фарби у Веселки.
  • Я,— говорила Оксанка,— розфарбовую сонце. Воно дарую світло і тепло! Тому жовта фарба найголовніша!
  • Ні! Синя фарба  головна! — заперечувала Даринка. — Якби не вона, не було б моря і неба. Де б тоді висіло ваше сонце?
  • Дурниці! —: вигукнула Настуся. — Без червоної фарби  не було б ані вогню, ані квітів, ані фруктів. Червона найголовніша! Їх суперечка тривала вже довго, а аркуш паперу залишався білим.
  • Діти а чи можна зарадити непорозумінню дівчаток?,— Потрібно лише жити дружно!
  • Зараз ми їм розповімо, що потрібно зробити для того, щоб фарби потоваришували.
  1. Робота над формуванням навичок і вмінь ( пальчиковими фарбами на ватманах що прикріплені на дошку)
  • Спочатку намалюємо в середині аркуша паперу жовте коромисло, це буде початок веселкової  дружби для наших фарб.
  • Тепер під ним червоне коромисло а над жовтим синє
  • Що ми отримали, діти? Так ти яскраві полоси. А як же нам їх між собою потоваришувати?
  • Тепер починається найголовніше. Це будуть дуже складні чари — чари веселкової дружби. Слід бути дуже уважними.
  • Почнемо з Червоної фарби. Візьмемо палітру. На ній ми змішуватимемо «чарівне зілля». Крапнемо на палітру води і розмішаємо червону фарбу.
  • Подивіться, який утворився чистий, яскравий і веселий колір. Знайдемо на нашій веселці той шматочок, що ми вже зафарбували червоною фарбою яка фарба йде за червоним? Вірно, жовта, тож давайте на нашій палітрі до червоної додамо жовтої і ретельно змішаємо. А тепер дуже акуратно нанесемо отриманий колір між червоною і жовтою фарбою (Учитель показує порядок виконання роботи.) Утворилося три коромисла нашої веселки
  •  Дуже ретельно промиємо пензлик у чистій воді. Наберемо краплину жовтої фарби, додамо її на палітру до синьої і розмішаємо. Нехай фарби засвітиться зеленим промінчиком промінчиком. Знайдімо на нашій веселці наступне коромисло і зафарбуємо його отриманим кольором. Погляньте, наша веселка вже зовсім справжня
  • Знову промиємо пензлик і наберемо ще трохи синьої фарби, змішаємо і зафарбуємо її з червоною і фарбуємо наступну полоску. Крок за кроком зафарбуємо всі частинки нашої веселки.
  • Тепер зробимо ще крок і зафарбуємо Жовтою фарбою першу скибочку на жовтому шматочку. Що ж у нас утворилося? Бачите, Червона і Жовта фарби взялися за руки. А між ними з’явився новий колір.
  • Як називаються нові кольори? (Відповіді дітей.). Оранжевого кольору і вогонь, і сонечко, і смачний апельсин. Це означає, що Червона і Жовта фарби потоваришували. Оранжеве сонечко розтопило сніг, перець побіг по зеленій траві, на пагорбах розквітли фіолетові іти — фіалки. А над землею простяглася різнокольорова райдуга.

(Під час розповіді вчителя діти виконують запропоновану їм навчальну вправу.)

IV.    Закріплення вивченого матеріалу:

  1. Бесіда:
  • Погляньте на нашу веселку. Дорослі художники називають її кольори спектральними.
  • Які фарби ми мали на початку роботи?
  • Червоний, жовтий і синій кольори художники називають основними кольорами. їх можна лише взяти з баночки, а змішуванням отримати не можна. Для того щоб намалювати будь-який малюнок, нам вистачить лише цих трьох кольорів.
  • А який колір утворився, коли ми змішали червону і жовту фарби? жовту і синю? синю і червону?
  • Оранжевий, зелений і фіолетовий кольори художники називають кольорами змішаними, або похідними, тому що їх можна отримати, змішуючи основні кольори.
  • Але змішувати можна не лише фарби. Візьмемо кольорові повітряні кульки. Спочатку червону і синю. Подивіться на світло крізь обидві кульки відразу — усі предмети стануть фіолетовими. А тепер подивимося на світло крізь червону і жовту кульки, а потім — крізь синю і жовту.
  • У які кольори забарвилися предмети навколо нас?
  • Як ви гадаєте, чому це сталося?
  1. Колективна гра «Колірне коло дружби»

Учитель розкладає на столі квадратики, один бік яких забарвлений у жовтий, синій, червоний кольори, кольоровим боком донизу. Учні витягають по одному квадратику і стають у коло. За допомогою лічилочки обирають ведучого. Він стає в центр кола із зав’язаними очима. Ведучий крутиться, учні хором повторюють лічилочку: «Три чарівні кольори — обери один для гри!». Той, на кого вказав ведучий після закінчення лічилки, приєднуєте ся до ведучого у центрі кола. Разом вони показують усім свої  кольорові квадратики. Решта учнів мають сказати, який колір утвориться, якщо змішати кольори продемонстрованих квадратів.  Учень, який назве предмет, забарвлений у цей колір, отримує 1 квадратик цього кольору. Ведучий повертається в коло, а той, кого обрали, стає ведучим, і гра повторюється.

Хто наприкінці гри матиме найбільше квадратиків — той переміг.

V.      Підбиття підсумків:

Виконані роботи вивішують на видноті у класній кімнаті. Учитель має посилатися на них під час наступних уроків образотворчого мистецтва.

  • Сьогодні на уроці ми навчилися створювати нові (похідні) кольори із основних — червоного, жовтого та синього.

          

          

          

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Людмила (2014-12-07)
Переглядів: 832 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar