П`ятниця, 2024-03-29, 12:39 PM

Уроки, школа і не тільки

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог уроків

Головна » Статті » Образотворче мистецтво

Урок образотворчого мистецтва 7 клас

Мета: узагальнити та систематизувати знання дітей з теми Людина та природне селедовище

Тип уроку: урок узагальнення та підсумку отриманих знань умінь та навичок

Обладнання: ІА дошка, комп’ютер, веб камера, настільна лампа, ванни з водою, фарби для мармурування, піпетки, шила, картон та чашки для мармурування,

Хід уроку:

І Вступне слово вчителя:

Ми з вами живемо в оточенні незрівняної краси та невимовних бар які ні з чим не можливо порівняти. Натхненна такою красою людина з давніх давен намагалась передати свої враження, емоції переживання в різноманітних видах жанрах мистецтва

- З якими видами та жанрами мистецтва ми з вами познайомилися?

Твори образотворчого мистецтва, головним чином живопис, діляться за жанрами. Ставши формою відображення життя, жанри живопису не є незмінними, вони розвиваються разом з життям, змінюючись у міру розвитку мистецтва. Деякі жанри відмирають або знаходять новий сенс (наприклад міфологічний жанр, ведута), виникають нові, зазвичай усередині існуючих раніше (наприклад, всередині пейзажного жанру з’явилися міський пейзаж, морський пейзаж і інтер’єр), а деякі об’єднуються (зараз ню, побутової, історичний, міфологічний , алегоричний, релігійний і батальний жанр частіше замінюється терміном фігуратив)

Анімалістика (походить від лат. Animal — тварина) — жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є тварини.

Батальний жанр (походить від фр. Bataille — битва) — жанр образотворчого мистецтва, в якому зображуються теми війни: битви, військові походи, оспівує військові доблесті, лють битви, торжество перемоги.

Побутовий жанр (жанровий живопис) — жанр образотворчого мистецтва, в якому зображуються буденні сцени з повсякденного життя людини без прикрас.

      Ванітас (від лат. Vanitas, букв. — «Метушня, марнославство») — жанр живопису епохи бароко, алегоричний натюрморт, композиційним центром якого традиційно є людський череп. Подібні картини, рання стадія розвитку натюрморту, призначалися для нагадування про швидкоплинність життя, марності задоволень і неминучості смерті. Найбільшого поширення набув у Фландрії та Нідерландах в XVI і XVII століттях, окремі приклади жанру зустрічаються у Франції та Іспанії.

Ведута – жанр Венеціанської живопису 18 століття, в якому зображується міський пейзаж у вигляді панорами, з дотриманням масштабу і пропорцій. Великий представник цього стилю в живописі – венеціанський художник Каналетто (1697-1768). У Росії родоначальником архітектурної ведути були живописці Ф. Я. Алексєєв, М. М. Воробйов, С. Ф. Щедрін.

 Міський пейзаж (архітектурний пейзаж) — жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є міські вулиці, будівлі.

Інтер’єр (походить від фр. Intérieur — внутрішній) — жанр, в якому предметом зображення є зображення внутрішнього вигляду приміщення.

 Історичний жанр — жанр образотворчого мистецтва, присвячений історичним подіям і діячам, а також соціально значимим явищам в історії суспільства.

Капричо (походить від італ. Capriccio, буквально — каприз, примха) — архітектурний пейзаж-фантазія. Найвідоміші художники писали капричо: Франческо Гварді, Антоніо Каналетто.

Карикатура (походить від італ.caricare — перебільшувати) — особливий жанр образотворчого мистецтва, що поєднує зображення, в яких: свідомо створюється комічний ефект; з’єднується реальне і фантастичне; перебільшуються і загострюються характерні риси фігури, особи, костюма, манери поведінки людей та ін

Міфологічний (від грец. Mythos — переказ) — жанр образотворчого мистецтва, присвячений героям і подіям, про які розповідають міфи і легенди давніх народів.

Морський пейзаж (марина) (походить від фр. Marine, італ. Marina, від лат. Marinus — морської) — жанр образотворчого мистецтва, що зображує морський вид. Яскравий представник цього жанру — І. К. Айвазовський (1817-1900).

Натюрморт (в перекладі з фр. — Мертва, нежива натура) — це художнє зображення різних предметів побуту. Ними можуть бути: посуд, домашнє начиння, фрукти, овочі, квіти, дичина або будь-яке їх поєднання. Найвідоміші школи в написання натюрморту — фламандська і голландська, в яких по-своєму вирішили задачу передачі кольору та композиції.

Ню (походить від фр. Nu — голий, роздягнений) — один з жанрів образотворчого мистецтва, присвячений зображенню оголеного тіла, переважно жіночого. У своєму розвитку ню тісно пов’язаний із зображенням оголеного людського тіла і втілює ідеал краси даної країни та епохи. Ню зароджується в епоху Відродження в рамках міфологічного, алегоричного, історичного і побутового жанрів. Формування ню як жанру відбувається в 17 столітті з поширенням ідей сенсуалізму: зображення голого тіла переймаються відверто чуттєвим початком.

Парсуна (перекручене лат. Persona — особистість, особа) — спочатку синонім сучасного поняття портрет незалежно від стилю, техніки зображення, місця і часу написання. Поняття парсуна у значенні твори перехідного періоду від іконопису до світського портретного живопису запропоновано І.М. Снєгирьовим в 1854 році.

Пастораль (походить від фр. Pastorale, пастушачий, сільський) — жанр поетизують мирну і просту сільську життя.

 Пейзаж (походить від фр. Paysage – країна, місцевість) – жанр образотворчого мистецтва, в якому основним предметом зображення є природа.

Портрет (походить від фр. Слова portrait) — це художнє зображення людини з передачею його внутрішнього світу. Ділиться на індивідуальний, груповий, парадний, автопортрет.

Релігійний жанр, релігійний живопис — жанр образотворчого мистецтва, основними сюжетами якого є епізоди з Біблії та Євангелія.

Сюжетно-тематична картина — змішування традиційних жанрів живопису (побутового, історичного, батального, композиційного портрета, пейзажу та ін), що виникло в радянському мистецтвознавстві і в художній практиці 1930-х рр.

Хуа няо (в перекладі з кит. Птиці та квіти) — жанр китайського живопису, який зображає птиці та квіти.

Шань шуй (в перекладі з кит. Гори і вода) — жанр китайського живопису, який зображає гори і водоспади.

Мистецтво малювання фарбами на воді - ебру - настільки древнє, що дотепер ученими точно не з'ясовано де воно зародилося, але в тім, що воно прийшло зі Сходу, учені одностайні. Свого розквіту ебру досягло в Туреччині й одержало другу назву - турецьке мраморирование. Техніка ебру чим - те схожа з технікою суминагаши, але тільки на початку. Перший етап такої ж. У невелику прямокутну ємність наливається спеціально приготовлений водяний розчин і додаються нерозчинні у воді фарби.

Фарби змішуються між собою, образуя вигадливі, неповторні візерунки. Художник накладає на поверхню води аркуш паперу, через кілька секунд обережно знімає. На папері друкується малюнок, а вода стікає.

Так робиться основа або тло для ебру, але це ще не готовий добуток. Процес виготовлення ебру трудомісткий, має кілька етапів і створюється за допомогою різних компонентів, які прекрасно доповнюють один одного.

На відміну від суминагаши, для ебру звичайна вода не підходить, готується грузлий водяний розчин. В ебру використовуються тільки натуральні матеріали. Необхідну в'язкість воді надає нектар гевени (ця рослина росте тільки в Туреччині), що має слабкі властивості, що клеять. Кисті, якими художник змішує фарби й оформляє картину, зроблені з кінського волоса й деревини рожевого дерева. Після того, як тло для ебру повністю висохне, на папері закріплюється трафарет, і художник наносить основний малюнок або тему. І тільки тоді добуток буде називатися ебру.

У кожного ебру є своє ім'я, особливо вдалі картини названі іменами художників. Наприклад, ебру Хатиф була названа на честь майстра, що створив унікальні, зовсім нові зображення квітів. Мистецтво створення ебру передавалося з покоління впоколение. У добутку більше цінувалося тло, чим сам малюнок, і майстерність художника оцінювалася по складності й примхливості різнобарвного візерунка, на якому тема була лише доповненням.

Ебру це своєрідна філософія, і картини найчастіше були способом самовираження, коли художник прагнув передати на папері свої самі таємні думки й почуття, відобразити близькість людини із природою.

Трішки історії

Мармуро́вий папі́р, ебру — різновид живопису, характерний для країн Сходу, продуктом якого є малюнок, створений на воді (або спеціальному розчині), і згодом обережно перенесений на папір чи іншу поверхню. Впродовж століть цей метод використовувався як основа для створення каліграфії, оздоблення приміщень, прикрашення обкладинок книжок тощо.

Історія

Вважається, що ебру з'явився в 15 столітті у регіоні Центральної Азії, столицею якої було місто Герат (теперішня територія Афганістану), у період правління ісламської династії Тімурідів. Інші джерела свідчать про те, що це мистецтво з'являється у пізніший період, під час правління династії Шайбанідів у містах Самарканд та Бухара, що на території теперішнього Узбекистану.

Не існує прямих доказів щодо приналежності ебру до більш ранніх мистецтв Китаю та Японії. Цей метод перенесення малюнку в ісламському світі став відомий як كاغذ ابرى kâghaz-e abrî чи просто ابرى abrî. З фарсі перекладається як «малюнок у хмарах». Однак турецькі науковці притримуються думки, що сама назва abreh ابره має турецьке походження і означає «кольоровий». На сьогодні це мистецтво є досить відомим як в Ірані, де його називають ابرو باد abrû-bâd (перекл. «хмари та вітер»), так і в Туреччині - ebru.

Мистецтво розвинулося в імперії Сефевідів у Персії, Османській імперії і в Декканському султанаті в Індії. У кожному випадку використовувалися особливі методи приготування основи (розчину), на якому відображався малюнок до його перенесення на папір. Розчин мав рослинне походження.

У Туреччині

У Туреччині мистецтво, відоме як ebru, є досить популярним і у наші дні. Використання цього терміну датується 19 століттям. Найпершим зразком ебру періоду Османської імперії є копія Hâlnâmah حالنامه , виконана поетом Аріфі, відомим як Гуй-і Чевган. Текст був закінчений у 1540 році. Також одним із перших турецьких представників цього мистецтва був Тертіб-і Рісале-і Ебрі (ترطيبِ رسالهِ ابری). Іншим відомим живописцем 18 століття був Хатіп Мехмед Ефенді (помер у 1773 р.), котрий започатковує традицію зображення флори, характерну і сучасним турецьким малюнкам-ебру.

Саме турецьке ебру датується серединою 19 століття і пов'язане з кількома майстрами живопису суфійського ордену Накшбанді, який знаходився в текке Озбеклер в Султантепе, біля Юскюдару. Засновником вважається Садик Ефенді (помер у 1846 році). Він вчився мистецтву у Бухарі і навчив йому своїх синів — Єдему та Саліху. За часів популяризації мистецтва Єдем у приміщенні текке почав виготовляти декоративний папір для забезпечення потреб друкарського виробництва у Стамбулі, що тільки розпочинало своє існування.

Першим учнем Єдема Ефенді був Неджмеддін Окйай (1885—1976). Він був першим викладачем ебру в Академії Образотворчого Мистецтва у Стамбулі. Він поєднував флорові зображення з традиційною каліграфією. Його учнем був Мустафа Дюзгюнман (1920 — 1990), вчитель багатьох відомих майстрів ебру у Туреччині сьогодення. Особливістю його робіт було зображення ромашки, що відображає його флоральне наслідування вчителя.

Практична частина

Правила роботи з фарбами та техніка безпеки під час виконання роботи

  1. Всі роботи виконувати лише під наглядом вчителя
  2. Фарби змішують лише в спеціальних посудинах
  3. Після забору фарби шило протирають серветкою (з шилом поводяться обережно, щоб не поранити себе та інших)
  4. З фарбами працюють обережно при потраплянні фарби на шкіру відразу протирають серветкою, при потраплянні у очі негайно промиваюсть великою кількістю води та відразу звертаються до лікаря.
  5. Перенесений на носій малюнок залишають до повного висихання

Тепер ми можемо приступити до виконання роботи. Зараз ви подивитесь як ведуть себе фарби у воді і спробуєте робити теж саме

Демонструється відео «Техніка ебру».

Під веб камерою вчитель виконує перший малюнок а потім діти самостійно пробують виконати малюнок.

Висновок: отже ми з вами закінчуємо вивчати тему – Людина і природне середовище. Ми і природа невідємні частинки одного великого дива – ЖИТТЯ, тож давайте берегти природу і нести через тисячоліття нашу любов і захотплення навколишніми красотами і дивами.

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ

Категорія: Образотворче мистецтво | Додав: Людмила (2013-03-15)
Переглядів: 3138 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar