Вівторок, 2024-05-14, 11:12 PM

Уроки, школа і не тільки

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 28
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог уроків

Головна » Статті » Фізика

Питома тепоємність речовини

Мета: удосконалити навички визначати питому теплоємність речовини калориметричним способом,

розвивати інформаційну, діяльнісно-творчу, пізнавальну, полікультурну, соціальну та комунікативну компетентність,

виховувати в учнів пізнавальний інтерес, уважність, вміння працювати індивідуально і колективно

Тип уроку: урок узагальнення, контролю й оцінювання знань

Обладнання: калориметр, терези лабораторні, терези побутові, електричний чайник, термометр, набір речовин, посуд, окріп, вимірювальний циліндр, палички для розмішування хімічних розчинів.

План уроку

  1. Організація класу.
  2. Правила з БЖД для учнів у кабінеті фізики.
  3. Актуалізація опорних знань

IV Постановка проблемної задачі.

  1. Виконання практичного дослідження.

VІ. Домашнє завдання.

VІІ Рефлексія

Хід уроку

  1. Організація класу

• Підготовка учнів до роботи.

• Створення доброзичливого психологічного настрою.

II. Правила з БЖД для учнів у кабінеті фізики

(Вчитель нагадує правила БЖД для учнів, яких вони повинні дотримуватись при виконанні лабораторних та практичних робіт)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1) Як ви вважаєте, коли ми знімаємо покази термометра, то визначаємо температуру тіла чи температуру самого термометра?

2) Чому при вимірювання температури контакт тіла з термометром повинен тривати декілька хвилин?

3) Чи можуть у природі відбуватися теплові процеси, коли менш нагріті тіла віддають теплоту більш нагрітим?

4) В яких одиницях прийнято визначати температуру? А питому теплоємність речовини?

5) Що таке питома теплоємність речовини?

6) Де можна отримати данні по питомій теплоємності речовини? А якщо таких даних немає в таблиці?

IV Постановка проблемної задачі

У мене в котлові є деякі продукти харчування із яких козаки варять куліш. Це цибуля, морква, та пшоняна крупа. Ми всі добре знаємо рецепт цієї смачної каші. Але сьогодні ми не будемо варити куліша а спробуємо визначити їх питомів теплоємності. Для чого це нам потрібно? – запитаєте ви.

А потрібно це для того щоб правильно зберігати і використовувати продукти харчування бо від теплофізичних властивостей фруктів, овочів, сировини, що з них виготовляють, і готових продуктів залежить швидкість їхнього охолодження або нагрівання. Характеристики теплофізичних властивостей фруктів і овочів використовують для розрахунків необхідної кількості теплової енергії для охолодження продукції при зберіганні, транспортуванні і заморожуванні.

Теплоємність характеризує інтенсивність зміни температури фруктів і овочів при їхньому охолодженні і нагріванні. Питома теплоємність - це величина, яка показує кількість тепла, необхідного для нагрівання одиниці маси (кг) фруктів, овочів на 1°С. Питому теплоємність визначають за формулою, Дж/(кг-К)

Описание: http://ok-t.ru/studopedia/baza16/284778014576.files/image016.jpg

де Q - кількість теплової енергії, Дж; т - маса плодів, овочів, кг; At - перепад температури, °С.

Питома теплоємність фруктів і овочів залежить від вмісту в них води, органічних, мінеральних речовин, структури і властивостей тканин. Між вмістом води і питомою теплоємністю є пряма залежність. Так, у картоплі (75 % води) коефіцієнт теплоємності - 3550-3559 Дж/(КГ-К), у вишнях - (85,5 % води) - 3350-3850, у баклажанах (91,0 % води) - 3930-4030, у огірках (95 % води) -4057-4103. Вода має найвищу теплоємність - 4203 Дж/(кг-К).

Тож давайте розділимось на три групи і спробуємо визначити питому теплоємність наших компонентів.

Давайте згадаємо:

  1. На чому грунтувалась лабораторна робота по визначенню питомої теплоємності речовини?
  2. Як записати рівняння теплового балансу?
  3. Який фізичний зміст покладено в рівняння?
  4. Які кроки необхідно виконати для того щоб визначити питому теплоємність продуктів харчування?
  1. Виконання практичного дослідження

Хід практичної частини

  1. Визначити температуру повітря в приміщенні.
  2. Налити в калориметр окропу та визначити його температуру.
  3. Зважити на терезах 100 – 150 г. продукту та в становити його температуру.
  4. Висипати в калориметр зважені продукти та визначити температуру після того як в калориметрі встановиться тепловий баланс.
  5. Відфільтрувати воду в хімічний стакан та визначити масу води.
  6. Записати рівняння теплового балансу та визначити питому теплоємність харчових продуктів.

VІ. Домашнє завдання____________________

VІІ Рефлексія

  1. Що було складного під час виконання завдання?
  2. На яких знаннях ґрунтувалась наша практична робота?
  3. Де нам знадобляться отримані знання, уміння та навички?

 

 

Категорія: Фізика | Додав: Людмила (2017-11-23)
Переглядів: 759 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar